פיתוח אתרים באוקראינה במיקור חוץ

  1. ראשי
  2. מידע שימושי
  3. פיתוח אתרים באוקראינה במיקור חוץ

מיקור חוץ הוא העברת עבודה מכל סוג שהוא לכל חברה שיכולה לבצע אותה כקבלני משנה (צד ג')
אז למה בכלל חברות עושות כך?

ישנן סיבות רבות לכך שחברות רבות מבצעות היום מיקור חוץ, במאמר זה נדבר על חלק מהן.

חלק מהסיבות הוא שתחום ההתמחות שלהם שונה מהצורך הספציפי, ולכן במקום להכשיר עובד לצורך ביצוע עבודה קטנה או גדולה, הם מעדיפים לקחת מומחה צד ג' שיודע לעשות את העבודה הספציפית ללא כאב ראש עבורם.

חסכון בתקציבים, ההבדל במחירים בין המדינות שונה ואף משמעותי ביותר.
למשל לפיתוח אפליקציה בישראל המחירים גבוהים מאוד כ-50,000$ ובאוקראינה המחיר הממוצע הוא 20,000$.

חברות המעוניינות להרחיב את הפעילות בעסק שלהן אך אינן רוצות להגדיל את הצוות המקומי שלהן.

פיתוח אתרים באוקראינה למי זה טוב?

שאלת השאלות, וכאן אנחנו הולכים לראות את כל הסיכונים והיתרונות בנושא הזה וננסה לענות על השאלה עד כמה שאפשר.

קודם כל לפני שאנחנו מתחילים צריכים להבין למה אנחנו צריכים שירותי מיקור חוץ אני מודה שזו השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו בהתחלה.
האם התקציב שלי נמוך מדי כך שלא ניתן לפתח את המוצר שאני רוצה במדינה שלי?
האם התקציב שלי מאפשר לי לפתח את המוצר במדינה אחרת?
האם יש לי מספיק ידע טכנולוגי?

עליך לדעת אם קיבלת את מלוא הסכום ששילמת עבורו. אם התקציב לא מאפשר לכם לפתח את המוצר במדינה שלכם אבל אפשר לפתח אותו במדינה זרה, כדאי לבחון את השינויים שאתם מקבלים תמורת המחיר.

היתרון הנוסף הוא אם אתה דובר שפות זרות כמו אנגלית או רוסית. במקרה זה סביר להניח שפיתוח אתר באוקראינה יכול להתאים לך. אבל אם אין לך ידע טכנולוגי, לא מומלץ לך לפתח את האתר באוקראינה כי אתה יכול להפסיד את הכסף. אלה אם כן יש לך מי שינהל את הפרוייקט בשבילך. או לשכור חברות שיש להן מתכנתים באוקראינה (כמו החברה שלנו), וזה גם יעזור לך להתגבר מחסום השפה כי אנחנו נעזור לך לנהל את כל הסיפור ביעילות.

כמה עולה לבנות אתר באוקראינה?

מחיר הפרויקט יתבסס על מספר רב של גורמים, החשוב ביותר מבין המשימה הטכנית (רלוונטי לכל מדינה). טווח המחירים של מתכנת וורדפרס באוקראינה למשל נע יכול להיות בין 10$ לשעה (Freelancer Jr.) ל-40$ לשעה למומחים.

פלטפורמות שונות יכולות להשיג מחירים שונים, לדוגמה: מתכנת מגנטו יכול לעלות לך משהו שבין 25$-80$.
מתכנת ה-FULL STACK ב-React Technologies, Angular + Node Js יעלה 20$ עד 60$ לשעה.

פרילנסרים שאינם דוברי אנגלית התשלום שלהם לשעה יהיה זול יותר מאלה שיודעים לדבר אנגלית כי הרבה דוברי אנגלית עובדים בדרך כלל עם חברות בינלאומיות, והשכר של חברות אלו גבוה בהרבה מהשכר הממוצע באוקראינה. לכן מגבלות השפה מקשות עליהם להיכנס לשווקים בינלאומיים ולהשאיר אותם בגבולות המדינות דוברות הרוסית כך שהמחירים זולים יותר. אז אם יש לך ידע מספיק בשפה הרוסית, מומלץ לך מאוד, לבחור פרילנסרים מקומיים שמדברים רק רוסית או אוקראינית.

באוקראינה נהוג לקחת 50% מקדמה עבור פרויקטים קטנים (עד 2000$) או לפחות 15% מקדמה על פרויקטים גדולים יחד עם מספר אבני דרך ותשלומים לפי תהליך התקדמות. הכי מומלץ לעבוד עם חברה כמו שלנו שהתשלומים יעבור כאן בארץ בלי סיכונים מיותרים.

כסף שלא עובר באחת מהפלטפורמות לש פרילנסרים שונים יכול פשוט ללכת לאיבוד עם הפרילנסר (לצערי היו מקרים שבהם פרילנסרים לקחו מקדמות על פרויקטים ואז נעלמו יחד עם הכסף). בדקו גם את כל ההצעות שאתם מקבלים באחד מאתרי האינטרנט כדי שלא תיפלו על חשבון מפוברק.

למי מתאים לפתח מוצר עם פרילנסרים?

ההמלצה שלי היא לפרויקטים קטנים עד בינוניים בלבד, פרויקטים שאינם דורשים מיומנות של צוות פיתוח מלא! אם אתה רוצה לבנות אתר וורדפרס או חנות פשוטה או אתר תדמית אז האפשרות יכולה להתאים לך.

פיתוח אתר על ידי חברת פיתוח באוקראינה ההמלצה שלי היא לפרויקטים גדולים או בינוניים, פרויקטים שאתה צריך צוות גדול עם כישורים רבים.
עצות חשובות מאוד בחר חברות עם ותק ועם המלצות, לאחר שראית את התיק אתה תמיד צריך לנהל שיחת חולין עם הבעלים של החברה. לפעמים התיק יכול להיות מזויף, אז אתה יכול לשלוח מייל לבעלי האתר ולקבל שם ביקורת על החברה (דבר עם כמה בעלים אתה יכול כדי לקבל תמונה טובה יותר על החברה).

בקשו קורות חיים של הצוות שעתיד להיות מעורב בפרויקט שלכם, חברות רציניות יכולות לתת לכם את קורות החיים במהירות וללא כל בעיה (אם הם טובים).
שאל אותם על שיטות העבודה שלהם, עם אילו מערכות ניהול פרויקטים הם עובדים, ואיזו שיטת כתיבת קוד הם משתמשים ובאיזו תדירות אתה יכול לעשות QA על הקוד שהם כותבים, אילו מסמכים הם יספקו לך. תזדקק לגישה למאגר בסביבת GIT.

הקמת צוות פיתוח

הוא מתאים מאוד לפרויקטים גדולים הדורשים תחזוקה או פיתוח מתמשכים. אם הפרויקט שלכם הוא לתקופה של חצי שנה ומעלה ויש לכם זמן ויכולות אדמיניסטרטיביות, כדאי לשקול להקים צוות ייעודי לפרויקט שלכם.
טיפים חשובים מאוד עבדו תמיד עם TIME TRACKER. בחברה שלנו אנו משתמשים ב-https://app.yaware.com.ua/

מה זה Time Tracker? הוא כלי למעקב אחר זמן העבודה של העובדים שלך.
זה מאפשר לך לעשות צילומי מסך, צילום וידאו, ניתוח פרודוקטיביות.
לעולם אל תעסיק עובד שיתנגד לכך (אולי הוא רק רוצה לעבוד בכמה משרות במקביל מה שיהפוך את זה לעוד פרילנסר לא יעיל).

איך אתה יכול למצוא את העובדים שלך?

ישנם הרבה אתרים שאפר לחפור בהם הבעיה זה המחיר ומי באמת הוא משהו אומר שהוא, מה שלא יהיה, את הגברים האלו אנחנו עושים כבר יותר מ 7 שנים, בונים צוותים לחברות או מגייסים מפתחים בשפות שונות לזמן מוגבל כעזרה.

יש לנו את הניסיון וכמובן מחירים טובים למפתחים רציניים וטובים שעובדים מול חוזים מאוד ברורים, ועם צוות מאוד מיומן.

 

תפריט
נגישות
Open chat
צריכים עזרה?
דברו איתנו...